Jak zhubnout ?

Jak zhubnout ? Jendoduše...Výdej kalorii musí být větší, než jejich příjem

Ano, hubnutí je opravdu tak jednoduché. I když, jak všichni dobře víme, uvedení této teorie do praxe není nikdy jednoduché.

Každý člověk využívá určité množství energie každý den. A toto množství spotřebované energie závisí na vašem metabolismu a aktivitě. Pokud jste v dobré kondici a aktivní spálíte více energie při cvičení a při odpočinku. Možná jste někdy slyšeli o bazálním metabolismu? Bazální metabolismus spaluje energii i když zrovna nic neděláte. A čím máte vyšší bazální metabolismus, tím spálíte mnohem více energie, každý den.

Množství energie, kterou přijímáte je zcela závislé na tom, co jíte a pijete. Takže první krok při hubnutí je, abyste zjistili jak moc jíte a vytvořili si hrubý odhad, kolik potřebujete jídla/energie.

Energie v různých typech potravin

Různé druhy potravin obsahují různá množství energie:

  • 1g tuku má 9 kalorií
  • 1g alkoholu má 7 kalorií
  • 1g bílkovin má 4 kalorie
  • 1g sacharidů má 3,75 kalorií

 

Na první pohled se může zdát, že nejlepším způsobem, jak vytvořit energetický deficit, je jíst více sacharidů. Ale ne všechny sacharidy si jsou rovny. Chcete-li zhubnout a zároveň jíst sacharidy, musíte jíst sacharidy s nízkým GI (glykemický index), které mají vyšší podíl vlákniny, což znamená, že energie z nich se absorbuje postupně.

Prostě jíst méně nefunguje

Ano, jíst méně znamená, že budete hubnout, ale není to v žádném případě tak efektivní jako jíst méně a zároveň pravidelně cvičit. Když budete „pouze“ jíst méně jídla než vaše tělo potřebuje, budete se nacházet v energetickém deficitu a budete hubnout, ale váš metabolismus se zpomalí.

To znamená, že spálíte méně energie po celý den, a abyste stále hubli, budete muset snižovat množství přijímané energie – tím se dostáváte do bludného kruhu. Tento cyklus se opakuje až se dostanete do bodu, kdy již nebudete přijímat dostatek živin a vitamínů k normálnímu chodu a regeneraci těla.

Pravidelním cvičením během diety zajistíte vysokou rychlost vašeho metabolismus a podpoříte růst svalové hmoty, což vyžaduje hodně energie. A větší výdej energie=snadnější hubnutí.

O kolik snížit příjem kalorií?

Toto je návod na množství kalorií, které musejí být v deficitu, abyste zhubli o konkrétní tělesnou váhu:

  • pokud máte deficit asi 500kalorií za den, zhubnete asi 0,5kg tělesné váhy za týden
  • energetický deficit ve výši asi 750kalorií za den, vám pomůže zhubnout asi 0,7kg tělesné váhy za týden
  • deficit 1000kalorií za den vám pomůže zhubnout asi 1kg tělesné hmotnosti za týden
  • chcete-li zhubnout 9kg za rok, budete muset sníst o 200kalorií za den méně než doposud

 

Rady při hubnutí

Doporučuje se, povést takové změny životního stylu, které vám pomohou hubnout stabilním tempem. Obecně je vhodné nehubnout více než 0,5-1kg za týden.

 

Nezapomeňte, že mnoho kalorií naleznete v alkoholu, zejména v pivu. Jen pár piv týdně vám může přidat dostatečné množství kalorií nad váš energetický deficit a tím se zastaví hubnutí. Například, pití jedné skleničky vína denně vám může přidat 6kg váhy během jednoho roku! Takže pokud to s dietou myslíte vážně, radím vám vzdát se alkoholu úplně.

Jak zhubnout ? > držte se jednoduchou rovnicí a nezapomeňte, že příjem kalorii musí být nižší, než jejich výdej

Názor lékaře

Naše reference

Petr Tylich, věk 42 let, počáteční váha 105 Kg, výstupní váha 92,5 Kg
„Je to fakt rozdíl bojovat s nadváhou a kily sám a nebo si nechat poradit od někoho kdo tomu rozumí. Ze začátku se mi moc nechtělo před cizími lidmi mluvit o své tloušťce a o tom, co a kolik toho sním, jestli sportuju nebo ne. Nakonec se z toho ... více informací zde

OBJEDNEJTE SE ZDE

Děkujeme za VAŠI DŮVĚRU

Proč si nás vybrat ?
  •     s námi zhubnete
  •     budete v psychické pohodě
  •     zvýšíte si sebevědomí
  •     získáte nové přátele
  •     jídelníček tvořen na míru
  •     velmi individuální přístup
  •     kolektivní hubnutí ve skupině
  •     motivační hubnutí pro jednotlivce
  •     naše metody fungují všem